Pinch-to-zoom - още една иновативна оптимизация на мобилната версия на вашите магазини

Дата: 10 Юли 2024

Статистиката показва, че днес един от най-важните аспекти на онлайн магазините е тяхната мобилна версия. Добре оптимизираните за мобилни устройства магазини могат да имат с до 400% повече продажби!

Пробвай безплатно

Според последните проучвания, ако даден онлайн магазин е оптимизиран за гладко потребителско преживяване (известно като UX) при използване от мобилно устройство, то продажбите в него могат да се увеличат с до 4 пъти (400%).

Тази зашеметяваща цифра ни мотивира да работим непрекъснато за оптимизацията на вашите магазини, а най-новото подобрение в тази насока е функционалността “Pinch-to-zoom”.

С новата оптимизация вече е подобрено качеството на изображенията в продуктовите списъци (например страниците с категории), когато потребителите ги увеличат, използвайки съответния жест през техните мобилни устройства.

С “Pinch-to-zoom” функционалността, потребителите могат да увеличават снимките на артикулите в продуктовите списъци, без да виждат пикселизирани и нискокачествени снимки, които могат да ги изгонят от магазина.

Pinch-to-zoom е функционалност, която може да липсва дори при много от големите онлайн магазини по света

Много от онлайн магазините нямат тази уникална функционалност и вероятно губят продажби, особено ако спадат към категориите, които продават продуктите си предимно разчитайки на техните продуктови снимки (например мода, обувки, играчки, книги и много много други).

Причината е в това, че модерните потребители инстинктивно увеличават продуктовите снимки, когато разглеждат продуктови списъци (например в категорийната или началната страница), за да спестят време. Просто удобството и скоростта на използване са ключови за посетителите в твоя магазин (особено важно за мобилната версия) и ако те липсват - магазина губи продажби.

Pinch-to-zoom е особено полезна функционалност, понеже една част от мобилните посетители в магазините не си правят труда да отварят продуктовия листинг (в нова страница), а просто се опитват да “зуумнат” (без да отварят новия продукт, защото после ще им се наложи да се върнат обратно, а това не е удобно през мобилно устройство), за да видят повече детайли в миниатюрата на листинга (главната снимка).

Тук идва парадоксът - в списъците с продукти (категориите), изображенията на продуктите са в режим thumbnail (миниатюра). Тоест изображението е малко по размер и оптимизирано за скорост.

Когато миниатюрата (thumbnail-a) бъде “разтегнат” или увеличен, тогава потребителят вижда пикселизирана версия, която лесно може да го остави с лошо впечатление за магазина (дори неосъзнато), а в краен случай - да го подтикне да напусне.

Решението - Pinch-to-zoom функционалността

Чрез нея преживяването на вашите клиенти е оптимално - получават бързи категорийни страници (оптимизирани за скорост и SEO, защото показват малки по-размер миниатюри), а в същото време, когато увеличат дадено изображение през телефона си, то е заменено от такова с подходяща резолюция, позволяваща им да уловят детайлите на продукта.

Как се случва всичко това? Да речем, че от Seliton използвахме малко сървърна “магия” и разработихме Pinch-to-zoom.

Ако вече грабнахме интереса ви и искате да добавите тази функционалност към магазина си, просто трябва да се свържете с нашия екип чрез нашата тикет система. Толкова е лесно и бързо.

А ако все още нямате магазин при нас, можете да стартирате още сега.

Онлайн магазин от SELITON