Как да си направим онлайн магазин - наръчник за начинаещи

Дата: 09 Юли 2020

E-commerce или преведено на български “електронна търговия” е бъдещето. Независимо дали сте търговец с физически магазин и десетки години опит или тепърва търсите търговския си сегмент и стартирате бизнеса си, продажбата на продукти online е начин, по който да развиете успешен и мащабен бизнес. Затова и ние от Seliton сме подготвили наръчник, с който да улесним първите Ви стъпки в електронната търговия.
 

Първи стъпки

Първите стъпки за изграждането на Вашия онлайн магазин са най-важни - в този момент вие избирате коя да бъде платформата за Вашия онлайн бизнес, къде той да бъде хостван и какво ще е неговото домейн име. Ние, от Seliton, предлагаме цялостно решение за изработване на онлайн магазин с най-мощната платформа за е-магазини в България! В нашите софтуерни пакети освен стотици са функции е включена и хостинг услуга, а в допълнение можете да закупите и домейн име.
 

Нашият екип от специалисти ще съдейства с техническия процес по изграждането на Вашия онлайн магазин и Вие ще можете да започнете по-скоро спродажбите!

Бизнесите доверили се на Селитон имат и гарантирана помощ от нашия екип от технически специалисти 5 дни в седмицата на едва един телефон разстояние, както и номер за спешни случаи.
 


 

Важно е онлайн магазинът Ви да се изготви с мисъл насочена към клиента

В клиентската част на е-магазина Ви е от значение да има отличителен банер в началната страница (Home page), лесни за навигация менюта, категории и подкатегории, уникално съдържание в продуктовата страница и бърз и улеснен поръчков процес.
 

Нашите препоръки за структура на вашия Home page:

  • Да добавите Вашето лого;
  • Добавянето на поне един банер, но е препоръчително множество банери тип изображение, слайд, мулти-банер;
  • Създаване на интуитивни за използване менюта - кликваеми, падащи (drop down) и/или Мега менюта, позволяващи Ви разнообразно оформление с банери, категорийни снимки и други;
  • Галерии - Съществено е във Вашата начална страница да има визуализирана поне една галерия: най-продаваните продукти, нови продукти или последни промоции. Можете да създадете и и Галерии с разновидни категоризации на продукти.
     

Кои цветове са подходящи за Вас

Когато избирате визията си е важно да имате предвид, че цветовата гама на Вашия онлайн бизнес отличават и бранда Ви и кои сте вие -
кои цветове клиентите Ви ще свързват с Вас.

 


Нашият клиент Obag е отличен пример за лесно разпознаваем дизайн с хубави цветове.
 

Важно е да съобразите цветовете, които ще използвате с логото си. Силно препоръчваме и да се придържате до максимум 3 основни цвята, като е важно е да имате предвид, че всеки цвят се свързва с конкретна емоция:

  • Синьото създава чувство за сигурност и доверие и е основен избор при корпоративните визии;
  • Червеното създава чувство за вълнение - често виждаме да се използва при магазините за техника, обикновено в комбинация със синьото;
  • Зеленото придава усещането за мир, растеж, здраве - това е най-често изборът на онлайн търговците, които се занимават с продукти за здраве и био-продукти.
     

Важно е и да имате предвид как ще изглеждат черният и белият текст върху цветен фон и как цветен текст би изглеждал върху черен или бял фон. Ключово за Вас като е-търговец е вашият онлайн бизнес да кара клиентите да искат да останат в него!
 

Проучете конкуренцията

Преди да правите решения за онлайн бизнеса и артикулите си е от жизненоважно значение да проучите пазара - кои са потенциалните Ви клиенти и кои са конкурентите. Лесен начин да направите това е:

  • Чрез търсачка като Google да потърсите ключови думи, свързани с продукта, който ще продавате и да разучите кои Ваши конкуренти са на най-предните страници в резултатите в търсачките;
  • Да говорите с хора, които са част от Вашата целева аудитория и да ги попитате от къде пазаруват и защо;
  • Чрез социалните мрежи да разучите кои страници Вашата аудитория следва и харесва.
     


 

Докато правите проучването си се съсредоточете върху:

  • Коя е най-лесната Ви за продажби аудитория - на кои клиенти ще можете да продавате най-лесно;
  • Кои са конкурентите Ви на върха на търговския Ви сегмент - кои брандове са най-известни и продават подобни продукти;
  • За какво говорят Вашите клиенти - кои теми са им интересни и по какъв начин се изразяват те.

След като съберете тази информация ще сте много по-подготвени откъм това как успешно да развиете Вашия електронен бизнес.
 

5 причини защо трябва да имате блог, в който публикувате редовно

Блогът е често подценяван от повечето администратори на онлайн магазини.  Всъщност писането на уникални блог статии е един от най-добрите инструменти да подобрите позицията на Вашия онлайн бизнес в търсачките, тъй като:

  1. Блогът изгражда “глас” на Вашия бранд, с който клиентите Ви да се припознават;
  2. С него можете да информирате клиентите си за вашите продукти и промоции;
  3. Ако имате блог ще се индексирате много по-добре, като по-този начин Вие подобрявате вашето SEO;
  4. Давате причина на Вашите клиенти да споделят съдържанието Ви в социалните мрежи, по този начин увеличавайки органичния Ви трафик;
  5. Можете да отговаряте на често задавани въпроси от Вашите клиенти чрез информативни статии.
     

Помислете за складова система

Складовата програма е страхотен инструмент, с който да управлявате движението и наличността на продуктите си! Чрез подобна система Вие можете много по-лесно да следите артикулите в каталога си и да водите история на върнати поръчки.
 

Складовата система е задължителна и ако имате 1 или повече физически магазини, тъй като е важно да управлявате продуктите си и тяхното наличие във всеки от обектите Ви с лекота и бързина. Освен складова програма, в този случай е важно да използвате и Seliton КАСА, с която ще можете да проследите историята на всички ваши продажби във физическите Ви обекти онлайн.
 

Seliton предлага възможността за синхронизация на Вашата складова система с е-магазина Ви с лекота! В рамките на едва няколко минути Вие можете да управлявате десетки хиляди продукти. Платформата е осигурила подобен тип синхронизация с външна система за над 80 търговци.
 


 

Още препоръки за да оглавите търговския си сегмент

С всичко прочетено дотук  вече имате нужните предпоставки да развиете доходоносен онлайн бизнес! За да бъде Вашият бизнес сред най-конкурентоспособните, ние ще Ви дадем няколко съвета какво правят успешните бизнесмени:

  • SEO - Добрата SEO оптимизация Ви служи като безплатен инструмент за подобряване на присъствието Ви в Google. SEO е най-добрият да насочите органичен трафик към Вашия е-магазин. По този повод сме Ви подготвили и отделна статия с най-важните SEO практики за успех;
  • Реклама - използвайте социалните мрежи и Google за да правите платена реклама на електронния си бизнес, като внимателно подбирате аудиторията, към която тези реклами ще са насочени;
  • Facebook e-store - развийте страница във Facebook с над 2000 харесвания, като за това можете да използвате именно вече споменатата платена реклама и да продавате и чрез интеграцията на Seliton с Facebook е-магазин;
  • Поддръжка за Вашите клиенти - важно е да сте на разположение за Вашите клиенти, когато имат въпроси или изпитват затруднения. Затова е важно да имате достъпен канал за комуникация. Facebook Messenger е отлична платформа за това, като ние предлагаме интеграция с нея за Ваше удобство!
     
Онлайн магазин от SELITON