вече се казва
0878 422 449 0700 45 155

Блог статии

Facebook Dynamic Product Ads. Пълен наръчник на настройките от А до Я. Част III

Дата: 19 Юли 2017

Facebook Dynamic Product Ads. Пълен наръчник на настройките от А до Я.
Част III


>>> ВИЖТЕ ПРЕДИШНИТЕ СТЪПКИ в ЧАСТ I и ЧАСТ II от НАРЪЧНИКА НА SELITON <<<
 

4. Създайте първата си Динамична кампания във Facebook

4.1. Влезте във вашия Business Manager на следния адрес: https://business.facebook.com/ От менюто в горната лява част на екрана изберете "Power Editor".

 

Seliton-Facebook-Dynamic-Product-Ads-Guide-Setup-18


4.2. Кликнете върху “Create Campaign” и изберете опцията “Product Catalog Sales”.

 

Seliton-Facebook-Dynamic-Product-Ads-Guide-Setup-19


4.3. Озаглавете кампанията, Ad set-а и конкретната реклама (Ad). Изберете достатъчно конкретно и описателно име, за да може на по-късен етап лесно да разпознавате целите на различните ви кампании. Добре е в наименованието да включите името на категорията или категориите, които рекламирате, възрастовия диапазон и пола на целевата аудитория, дневния ви бюджет и т.н. Например: "Summer Collection2017-Women-18-34-$10".

4.4. Уверете се още веднъж, че за Objective на кампанията сте избрали “Product Catalog Sales”. След това кликнете върху бутона “Create”.

 

Seliton-Facebook-Dynamic-Product-Ads-Guide-Setup-20


4.5. Уверете се, че кампанията ви ще промотира правилния продуктов каталог (в случай, че имате качени повече от един продуктов каталог). Следвайте стъпките и изберете бюджет, аудотирия, локация и всички останали опции.

4.6. Във вашия Ad set имате възможност за допълнителни настройки. Например, ако каченият продуктов фийд съдържа абсолютно всички продукти от онлайн магазина ви, а вие искате да рекламирате само най-новите такива, кликнете върху бутона “+” и направете вашата селекция.


Seliton-Facebook-Dynamic-Product-Ads-Guide-Setup-21


4.7. Можете да филтрирате продуктите по наличност, категория, марка, цена. Тези опции ви дават възможността всяка ваша реклама да бъде максимално точна и ефективна. След като сте готови, кликнете върху “Create”.

4.8. След като сте готови с избора на продукти, се насочете към секцията Audience/Аудитория.

4.9. Тук избирате коя е публиката, към която се стремите с пускането на настоящата реклама.


Seliton-Facebook-Dynamic-Product-Ads-Guide-Setup-22


Добрата новина е, че Facebook пикселът автоматично разделя различните групи посетители на вашия сайт и ви дава статистика за поведението им, без да се налага да полагате никакъв ръчен труд.

Основните групи посетители според класификатора на Facebook са:

4.9.1. Viewed or Added to Cart but not Purchased. Това са посетителите, които са разгледали определени продукти в твоя магазин, но не са направили поръчка. Ако изберете да се насочите към тях, Facebook ще ги “преследва” точно с продуктите, които вече са разглеждали.

4.9.2. Added to Cart But Not Purchased. Това са посетителите, които са добавили в количката определени продукти, но не са завършили поръчката. Това е може би най-предпочитаната аудитория, към която търговците се насочват. Обяснението е просто – ако даден посетител е стигнал до поръчка и се е отказал в последния момент, има голям шанс да го върнете обратно в магазина, показвайки му вече харесаните от него артикули.

4.9.3. Upsell Products / Cross-Sell Products. Това са посетителите, които вече са направили поне една поръчка от вас. Не подценявайте тази аудитория. Това, че някой е поръчал веднъж от вас, не означава, че вече сте го спечелили като клиент завинаги. Тази група клиенти заслужава не по-малко внимание от горните две. Дори да не й посветите първата си динамична Facebook реклама, задължително планирайте поне една такава в близките месеци. Целенасочената работа с тази аудитория ще ви помогне да превърнете посетителите, които са ви се доверили веднъж, в лоялни клиенти, които се връщат при вас и ви препоръчват на приятелите си.

4.10. Следва секцията “Placements”, където можете да изберете желания бюджет (минимумът е $5 на ден), както и допълнителни настройки за това дали искате рекламите ви да са видими на всички мобилни устройства, в Instagram и т.н.


Seliton-Facebook-Dynamic-Product-Ads-Guide-Setup-23


4.11. В следващата секция “Pages” изберете предпочитания от вас формат на рекламата. Изберете подходящо заглавие и описание на рекламата. Facebook има нужда от тези думи, за да може по-прецизно да популяризира вашите продукти. Напишете универсален текст, който звучи адекватно за всички продукти. Facebook може да генерира десетки, стотици и хиляди различни комбинации от реклами на продукти в зависимост от интересите на всеки отделен клиент, но текстът към тях не се променя динамично.

4.12. Прегледайте кампанията ви, като кликнете върху сивия бутон “Review Order” и финализирайте със зеления “Place Order”.

4.13. Вашата реклама е готова! Имайте предвид, че Facebook ще има нужда от 24 часа, за да одобри и пусне в действие вашата реклама. Първите статистики ще са налични в контролния панел на вашия Business Manager на следния адрес: https://business.facebook.com/ след денонощие.


Все още не сте сигурни, че Динамичните реклами на Фейсбук си заслужават тези първоначални усилия?


Даваме ви още няколко причини да добавите Facebook Dynamic Product Ads към вашия маркетинг арсенал:

1. Развивате вашия бизнес според очакванията на клиентите

Успешните търговци непрекъснато се информират за настоящите интереси на техните клиенти и моделират бизнес стратегията си динамично спрямо тях. Според последни проучвания 27% от времето, което прекарват хората във всички мобилни приложения в глобален мащаб, е посветено на Facebook. Ако до момента сте смятали, че това е канал, който може да си позволите да подминете, сега е моментът да помислите отново.

Динамичната реклама на Facebook е съвременно решение за създаване на реклами, които иначе би трябвало да се програмират от специалист. Сега тази платформа с огромни възможности е достъпна за всеки с базови технически умения. На практика единственото, което се изисква от вас е:

- да имате личен профил във Facebook + страница на вашия онлайн магазин във Facebook
- да имате онлайн магазин с поне 10 продукта, за да бъдат ефективни рекламите
- да разполагате с дневен бюджет от поне $5 за период, зададен от вас самите


2. Всяка ваша реклама е с уникално снимково съдържание

Интернет потребителите в днешно време са буквално заринати с информация и рекламно съдържание при всяко свое влизане в имейл, търсачка, произволен уебсайт и т.н. Рекламите на общо основание вече все по-трудно провокират интерес и още по-трудно – кликове и реални продажби.   
Сега можете с минимален бюджет да си позволите реклами с уникално снимково съдържание. Вместо да “въртите” едни и същи статични банери с месеци, давате на всеки потребител персонална реклама, която гарантирано привлича вниманието му.

3. Достигате до вашите клиенти на всяко едно устройство, което използват

В момента, в който потребителят влезе в личния си профил във Facebook на служебния или личния си компютър, таблет или смартфон, в офиса или у дома, в обедната почивка или вечер пред телевизора, той има достъп до вашите реклами. Това ви дава неограничената възможност да комуникирате с клиентите във всеки един момент от активната част на денонощието им. Рекламите във Facebook са супер ефективни и по друга причина. Според проучване от 2016 г. потребителите прекарват средно по 50 минути всеки ден в профила си в тази социална мрежа. Време, с което нито един друг новинарски или развлекателен уебсайт не би могъл да се конкурира. Това увеличава многократно шансовете ви рекламата ви да бъде забелязана.

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
Въведете думата по-горе
  • Все още няма коментари