Дата: 03 Май 2017
5 съвета за успешна е-търговия през лятото
Знаете ли, че понеделниците са дните, които регистрират най-много и най-скъпи поръчки през лятото? Уикендите през топлите месеци пък бележат най-ниска потребителска активност, показва проучване на анализаторската компания SumAll.
Причината за тази тенденция е лесно обяснима. Клиентите използват летните уикенди за кратки пътувания и почивки. Връщането към работния процес в понеделник стимулира желанието на потребителите да пазаруват. Според проучването средната цена на поръчан продукт в понеделник е $41, докато в петък тя е $35.
Месец юли е най-слабият месец в онлайн търговията, а най-печеливш е краят на август.
Съвсем логично, най-поръчваните продукти през горещия сезон са свързани с пътувания и ваканция. Най-търсени са слънчевите очила, фотоапаратите и друга електроника, банските костюми, пътните чанти, екипировката за къмпинг и свободно време и спортното облекло, отчита блогът EbaySellingCoach.
Дори Вашият онлайн магазин да не предлага подобни продукти, това в никакъв случай не означава, че летният сезон е загубен за вас. Лятото е отлична възможност да помислите за нови и различни оферти, стратегии и тактики, които да ви генерират допълнителни приходи в дългосрочен план.
Следвайте тези съвети, които ще оптимизират резултатите ви и ще ви помогнат да планирате стъпките си през идните месеци!
1. 75% от посетителите на онлайн магазини признават, че често оценяват качеството и надеждността на предлаганите продукти по дизайна на сайта. Използвайте по-спокойните летни месеци, за да вземете максимума от Вашия безплатен модул Дизайнер и да се сдобиете със съвършен и уникален интефейс, който ще привлича клиентите ви целогодишно и ще ги задържа във Вашия магазин.
2. 73% от клиентите в е-търговията са готови да напуснат магазина 2 минути, след като са попаднали в него в случай, че не откриват лесно търсения от тях продукт. 96% от потребителите определят като “изключително важно” правилното позициониране на продуктите на онлайн “витрината”. Лятото е чудесна възможност да инвестирате повече време в анализ на клиентското поведение във Вашия онлайн магазин. Сега можете да се възползвате от неограничените възможности на модула Google Enhanced Ecommerce, който ще ви даде най-богатите и точни метрики на всяка една стъпка, която клиентът прави по време на пазаруването. А с модулите за алтернативни продукти и за подчинени продукти ще можете да предлагате подбрана селекция от артикули на всеки клиент, което ще улесни процеса на търсене и разглеждане и ще ви гарантира по-нисък bounce rate (бързо напускане на магазина) и повече завършени поръчки.
3. Избягвайте да инвестирате средства в закупуването на нова стока по инерция. Помислете кои са продуктите, които биха ви донесли най-чести и системни поръчки и винаги поддържайте изкушаващи цени – така ще можете да печелите дори от артикули, които са по-подходящи за зимния сезон.
4. Подгответе групи с продукти, които можете лесно и бързо да използвате за предстоящи тематични промоции, събития и празници (например “Обратно на училище”, “Хелоуин” и т.н.).
5. Помислете кои от продуктите можете да предложите в пакет с промоционална отстъпка – клиентите обожават усещането, че са се възползвали от супер изгодно предложение, плащайки по-ниска цена за по-голям брой артикули.
Остави мнение/коментар