вече се казва
088 910 33 02 0700 45 155

Блог статии

Текуща, постоянна и изоставена количка - втори шанс да спечелите клиента!

20 Ное 2014
Текуща, постоянна и изоставена количка - втори шанс да спечелите клиента!

Печелете клиенти с безпроблемна доставка

22 Апр 2013
Печелете клиенти с безпроблемна доставка

15 зашеметяващи дизайна с основа Chameleon

04 Апр 2013
15 зашеметяващи дизайна с основа Chameleon

Изстреляйте бизнеса си със страница във Facebook

27 Фев 2013
Изстреляйте бизнеса си със страница във Facebook

Коледният дух в е-магазин Summer Cart - направете го сами, и то безплатно

13 Дек 2012
Коледният дух в е-магазин Summer Cart - направете го сами, и то безплатно

Въпроси Наредба Н-18 и СУПТО версия Seliton

Дата: 31 Юли 2019

I. Общи въпроси

 

 

 

 

1. Трябва ли онлайн магазина ми да използва одобрен СУПТО софтуер? Кога ми трябва СУПТО?
 

Вие попадате под Наредба Н-18 ако:

* Издавате касов бон за клиентите на вашия онлайн магазин;

* Приемате плащания с дебитна/кредитна карта чрез Виртуален ПОС терминал на банка, Paypal и други платежни системи;

* Продавате извън България с наложен платеж;

* Имате складов софтуер, който не е в списъка на одобрените от НАП софтуери;

* Имате складов софтуер, който е одобрен от НАП, но нямате одобрена от НАП интеграция с него;

* И други случаи, които изискват издаване на касов бон или употреба на одобрен СУПТО софтуер за вашия офлайн и онлайн бизнес.

 

 

 

2. Продаваме само с наложен платеж, нямаме карти, нямаме Paypal, трябва ли ми СУПТО?
 

Ако наложеният платеж е чрез ППП (т.е. куриерът издава касовата бележка вместо вас) и нямате други разплащания, то тогава няма нужда да имате СУПТО версия Seliton. В случай, че продавате в чужбина, то ППП не е услуга, която се предлага от куриерските фирми. При това положение СУПТО версия е необходима. Напомняме ви, че има вероятност услугата ППП като изключение в Наредба Н-18 да отпадне като възможност през 2020г.

 

 

3. Имам продажби в чужбина с PayPal трябва ли да имам СУПТО?
 

Да. Наличието на модул Paypal и разплащанията чрез него изискват издаването на касова бележка, което според Наредба Н-18 означава, че онлайн магазинът ви трябва да има СУПТО версия с интеграция на касовия ви апарат.

 

 

4. Аз доставям след 5 дни стоката, защото я зареждам от Полша. Мога ли да изпращам стоката с касова бележка от преди 5 дни по закон?
 

Генерирането на УНП става в момента на натискане на бутон "Финализирай поръчка" в Клиентската област на вашия магазин. Дали да издадете касовата бележка същия ден или след 5 дни, когато вече имате налична стоката, зависи от вас.

 

 

5. Ползвам единствено метод на разплащане "Банков превод". Трябва ли ми СУПТО? 
 

Не. При това положение не попадате под Наредба Н-18.

 

6. А ако не искам да ползвам СУПТО версията ви? Как може да стане?
 

Ако онлайн магазинът ви не попада под Наредба Н-18, не е нужно да ползвате СУПТО версия Seliton. Ако е необходимо да издавате касови бележки - то онлайн магазинът ви по закон трябва да бъде интегриран с касов апарат, т.е. да имате и СУПТО версия.

 

 

7. Не искам да си спирам картовите разплащания, клиентите ми предпочитат да плащат по този начин, имам ли вариант без СУПТО?
 

Не. СУПТО версията е задължителна в магазини, които имат разплащания с дебитна/кредитна карта.

 

 

8. А какво е това СУПТО, то за какво е?
 

Seliton СУПТО е ЕДИНСТВЕНИЯТ одобрен от НАП, СУПТО софтуер за онлайн магазини. Справка за самата Наредба Н-18 можете да намерите в сайта на Министерството..... (линк)

 

9. Мога ли да редактирам поръчка и какво точно мога да редактирам?
 

Дори в Seliton СУПТО можете да редактирате дадена поръчка по всички налични и до момента опции. Новата ни разработка включва запис и водене на пълен лог на всички администратори, които са редактирали поръчката.

II. Комбинация между физически и онлайн магазин

 

 

10. Имам физически магазин и онлайн магазин, но не пускам бележки за онлайн магазина. Трябва ли ми СУПТО?
 

Ако онлайн магазинът ви е само с Наложен платеж (чрез ППП), то СУПТО версия за него не ви е необходима. Недостатъкът на ППП като услуга е, че тя е доста по-скъпа спрямо стандартната куриерска услуга без ППП. Ако физическият ви магазин попада под Наредба Н-18, то той трябва да бъде с лицензирана СУПТО версия.

 

 

11. Имам 2 склада и 1 физически магазин + онлайн магазин. От единия склад тръгва част от стоката ми, а от другия склад ми тръгва друга част от стоката ми. Имам Microinvest във физическите си магазини и складове, както и синхронизация с онлайн магазина, за да си следя реалните наличности по всички складове. Как мога да издавам касова бележка през СУПТО Seliton от различните складове тогава и Microinvest синхронизацията не може ли да покрие това УНП, така че то да идва от нея и да издавам от който обект искам?

 

Можете да свържете 2 различни касови апарата (по 1 във всеки физически обект) към Seliton СУПТО и след взимането на УНП при финализиране на поръчка да избирате от кой касов апарат да изпечатате бележката (съответно и от кой обект). Тъй като синхронизацията с Microinvest не покрива подаване на УНП номер и е еднопосочна (от Microinvest към Seliton), то е без значение дали ползвате синхронизация с Microinvest или не. Такава синхронизация би била от полза за вас, за да следите наличности, да наливате продукти, да издавате фактури и други.

 

 

12. Имам няколко физически обекта, онлайн магазин, досега нищо не ми следи наличностите, трябва ли да имам СУПТО?
 

В случай, че онлайн магазинът ви не попада под Наредба Н-18, не е необходимо да имате СУПТО версия Seliton. Можете да имате СУПТО версия за физическите си обекти и да сте без СУПТО версия за онлайн магазина си, както и обратно - СУПТО в онлайн магазина и без СУПТО във физическите.

III. Синхронизация с MoneyWorks (Генсофт)

 

13. Имам интеграция между онлайн магазин Seliton и MoneyWorks. Трябва ли да имам СУПТО версия SELITON?

 

Вариант 1:

Двупосочна синхронизация MoneyWorks-Seliton

 

Ако ползвате версия на продукта MoneyworksN18 на Gensoft и използвате двупосочната синхронизация между Gensoft и Seliton, то нямате нужда от Seliton СУПТО - касовите бележки се генерират от Gensoft, включително и УНП номерата. Всеки УНП номер се подава от Gensoft към Seliton и се записва в Админ панел Seliton > Поръчки.

 

Вариант 2:

Еднопосочна синхронизация MoneyWorks-Seliton

 

Ако използвате еднопосочната синхронизация между Gensoft и Seliton, то тогава ви трябва Seliton СУПТО, тъй като еднопосочната синхронизация между системите не подава УНП номер, дори да имате свързан касов апарат към Moneyworks.

 

14. Кога ще има възможност за СУПТО връзка през MoneyWorks? Кога ще разширите модула, така че да приема УНП от тях и да не се налага да ползвам СУПТО и на двете места?
 

Разработката изисква разширяване на модула за синхронизация както от страна на Gensoft, така и от наша. До края на септември 2019 г. модулът ще бъде готов.

 

15. Ако нямам синхронизация между Gensoft и Seliton, а ползвам Gensoft СУПТО трябва ли ми СУПТО версия Seliton?

IV. Синхронизация с Microinvest

 

16. Имам физически магазин и онлайн магазин, трябва ли ми СУПТО за онлайн магазина, във физическия имам Microinvest?

 

Към дата 7 Август 2019г. Seliton не разполага със синхронизация с Microinvest, която да отговаря на Наредба Н-18.

В случай, че онлайн магазинът ви попада под Наредба Н-18, Вие имате нужда да закупите Seliton СУПТО версия и да печатате касови бележки за онлайн продажби директно през онлайн магазина. За физическия си магазин можете да продължите да ползвате СУПТО софтуер на Microinvest.

 

Възможно е в бъдещ момент да се разработи СУПТО връзка с МикроИнвест, след като клиент предостави техническа документация за синхронизация съгласно Н-18 и ни свърже с техническо лице за контакти от страна на компания МикроИнвест.
 

17. Имам онлайн магазин Seliton с 1-посочна синхронизация със складова програма Microinvest. Трябва ли ми СУПТО версия Seliton?

От 2015г. Seliton има 1-посочна синхронизация на продукти само (от МикроИнвест към Селитон), която работи чрез директен достъп до базата данни. Тази синхронизация не отговаря на Н-18, и се очаква да спре след обновяване на версията на МикроИнвест.  

Ако онлайн магазинът ви попада под Наредба Н-18, то без значение дали имате синхронизация с Microinvest, е необходимо да ползвате СУПТО версия Seliton, тъй като синхронизацията с Microinvest не поддържа УНП номер.

V. Синхронизация с други системи

 

18. Работя със складова система Х - ползвам тяхна СУПТО версия. Нямам СУПТО версия на Seliton и не искам да имам. Как да направя синхронизация между двете системи?
 

СУПТО лицензирана връзка с произволна складова система може да имате САМО КОГАТО въпросната складова подава УНП номера чрез свое API към Seliton, и съответно SELITON е програмно разширен (модифициран) да приема и записва входящи УНП номера.

?

 

19. Работя със складова система Х - пускам касови бележки през нея за онлайн магазина си. Освен това онлайн магазинът ми е с услуга Наложен Платеж (чрез ППП). Трябва ли да имам СУПТО?
 

Когато работите по ППП, нямате нужда от касов апарат - касовите бележки се издават от куриерската служба, с която имате такова споразумение. Касовият апарат трябва да се дефискализира. Ако искате да ползвате касов апарат, то трябва той да е интегриран с онлайн магазина ви.

VI. Селитон СКЛАД, Селитон КАСА, Селитон СУПТО

 

 

20. Какво е Seliton СУПТО ?
 

Seliton СУПТО e лицензиран софтуер за управление на продажбите в търговски обекти, който отговаря на всички изисквания на Наредба Н-18 конкретно в частта за онлайн магазини. Работи в напълно самостоятелен режим, без изричната необходимост да се синхронизира със други складови/търговски системи. Касови бележки се издават от Seliton СУПТО чрез готова интеграция с няколко модела касови апарати. Seliton СУПТО е No: 94 в Списъка на НАП
с одобрени софтуери
, и е единствената одобрена СУПТО платформа за онлайн магазини към дата 7 Август 2019.


Seliton СУПТО включва редица нови функционални разработки и рестрикции в Админ панела на платформа Seliton, съгласно законовите изисквания в Приложение 29 на Наредба Н-18 :
• Интеграция с касов апарат (фискално устройство); • Забрана за триене на поръчки; • Пълен лог на всички промени по продуктови цени, за всеки администратор; • Пълен лог на всички промени в Редакция на поръчка, за всеки администратор; • Специални експорти и отчети за НАП; • Одиторски профил; • Режим на работа при невъзможност за връзка в реално време с касов апарат (при спиране на ток/Интернет във вашия офлайн магазин); и др.

 

 

21. Ако си купя Seliton Склад, тогава ще имам ли СУПТО и Seliton Склад СУПТО ли е?
 

Ако ползвате Seliton Склад и не попадате под Наредба Н-18, няма нужда да ползвате Seliton СУПТО. Версия СУПТО Seliton може да се прилага независимо от складови системи, вкл. Seliton Склад.

 

22. Когато имам Seliton СУПТО ще имам ли обновяване на софтуера? 
 

Нови версии Seliton, които не правят промяна в базата данни с поръчки ще могат да получават промени. Дизайн модификации също могат да се изпълняват без това да попречи на лиценза на СУПТО версията.

 

 

23. Какво представлява самата инсталация?
 

След заплащане на СУПТО версия Seliton и прехвърлянето на сайта на VPS ще ви дадем информация която да изпратите на фирмата, поддържаща касовия ви апарат.  Тези настройки обикновено отнемат 1-2 седмици на вашата партньорска фирма. След това нашият Програмен отдел изпълнява подготвителни процедури в кода на платформата ви. Уговаряме ден и час за пускане на СУПТО версията ви, а в това време сайтът ЩЕ СПРЕ ДА РАБОТИ за интервал от 10 до 30 минути.

 

24. Към коя версия на Seliton или Summer Cart можете да приложите СУПТО?
 

СУПТО Seliton може да бъде приложен само към последната ни версия - Seliton 10. Всички по-стари версии на системата ни е необходимо да предприемат ъпгрейд до последна версия.

VII. Касови апарати

 

 

25. Касовият апарат вие ли ще го свържете или фирмата ми за касови апарати?
 

Интеграцията на касовия ви апарат изисква съвместна работа между двете фирми, обслужваща касовите ви апарати, които да извършат нужните настройки, а самата интеграция и настройки на сървъра ви се извършват от Seliton.

 

26. А можете ли да проверите касов апарат на Tremol, серия MZK-1-ZH дали имате интеграция?
 

За момента имаме интеграция със следните касови апарати:

 

  • Tremol A19 Plus
  • Tremol M20 - Този модел има модификация С и БЕЗ LAN порт! Изрично попитайте за модел С LAN порт!
  • Tremol M23

 

27. Имам касов апарат, който не е от списъка на Seliton от поддържаните. Мога ли да ползвам него?
 

Щом моделът и марката на касовия апарат не е част от посочения списък, значи той не се поддържа в момента. Платформа Seliton може да бъде овързана само с Lan порт и......... Интеграцията с нов производител касов апарат коства между 1 и 2 седмици програмиране, т.е. по груба оценка това би струвало около 1300-1500 евро.

 

 

28. Защо ми трябва VPS за касовия апарат?
 

VPS е необходим, за да може касовото ви устройство да се свързва посредство собствено IP, което при споделен хостинг не е възможно.  На VPS сървърът се инсталират и специално разработени уеб апликации за функционирането на касовия апарат в Интернет среда.

 

 

29. Може ли касовия ми апарат да се ползва от друг град и може ли касовата интеграция да я ползвам от няколко работни места?
 

Seliton СУПТО e уеб базирана система, което означава, че можете да ползвате СУПТО версията си от всяка точка. Реалното принтиране на фискалната бележка от касовия апарат може да бъде стартирано и от друг град, а да се изпринтира реално на касовия апарат. Няма лимитация за брой работни места или администратори.

VIII. Бюрократични въпроси

 

30. След инсталация на СУПТО версия Seliton какво трябва да направя?
 

Необходимо е да подадете заявление за СУПТО версията си към НАП с електронен подпис (вие или вашето счетоводство).

 

 

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
  • Все още няма коментари