02 439 01150700 45 155

Блог статии

Всичко, което трябва да знаете за хостинга

17 Сеп 2020
Уеб хостингът е жизненоважен за всеки онлайн магазин - в тази статия ще говорим за всичко, което е нужно да знаете за него.

Защо ни трябва Google Search Console?

11 Сеп 2020
Google Search Console е инструмент, с който да следите кои страници на Вашия Seliton онлайн магазин са индексирани и да направите оптимизация на предс...

Анализи с Google Analytics за онлайн магазини

26 Авг 2020
Google Analytics е един от най-полезните инструменти за анализ на потребителското поведение на посетителите на Вашия магазин.

Какво трябва да знаем за регистрацията на онлайн магазин в НАП?

27 Юли 2020
Как да регистрирате Вашия е-магазин в НАП?  

Текуща, постоянна и изоставена количка - втори шанс да спечелите клиента!

20 Ное 2014
Текуща, постоянна и изоставена количка - втори шанс да спечелите клиента!

Кои са най-подходящите цветове за дизайн на онлайн магазин?

Дата: 11 Авг 2020

Изборът на това какъв ще е дизайнът на Вашия онлайн магазин е ключова стъпка за това да задържите клиенти в уеб сайта си и те да бъдат подтиквани към покупка. Красивите сайтове регистрират много по-нисък “bounce rate” и много по-висок “conversion rate” - тоест по-малка бройка клиенти напускат сайта без да са направили покупка. Над 80% от импулсивните решения се правят на базата на това какво виждаме - все пак цветовете са емоция!
 

Какви са тайните и препоръките за това какъв да е дизайнът на Вашия онлайн магазин? Ние от Seliton сме тук да Ви помогнем да направите най-красивия и доходоносен онлайн бизнес!
 

Защо е важен дизайнът - UX оптимизация



Целта на UX (User experience) оптимизацията е да се поставите на мястото на клиента и чрез нея да се разбере по какъв начин изживяването му може да бъде направено възможно най-добро. От това Вашата начална страница (home page) да привлича внимание и да кара посетителите Ви да разгледат Вашия онлайн магазин, до това Вашите продуктови страници да са приятни за окото и лесни за навигация. Стремежът на качествения дизайн е да има подтикване към това да се направи покупка във всички Ваши страници.

 

Представете си, че влизате в магазин за дрехи и не можете да намерите блузата, която търсите и търговецът вътре не Ви обръща никакво внимание. Какво ще направите? Вероятно ще си тръгнете. Същото важи и за онлайн магазин с неприятен дизайн.
 

3 съвета за UX оптимизация:

  • Да е лесен за навигация, красив за окото и да показва на клиента това, което искате той да види;
  • Да зарежда бързо и да няма излишни детайли и дразнещи за окото елементи;
  • Да осигурява лесен достъп до информацията, която Вашите посетители може би ще потърсят.
     

Какъв ефект имат цветовете и как да ги изберем?



Всеки цвят има различен ефект върху хората - като за начало студените
нюанси създават чувство за удобство и спокойствие, докато топлите пораждат вълнение у нас. Изключително важно е и какви нюанси използвате - по-тъмните могат да създават чувство на авторитет, сериозност, но могат и да придават усещане за тъга. По-светлите тонове са по-весели, семпли, но в зависимост от нюанса може да не са достатъчно сериозни за бизнеса Ви.
 

Обикновено комбинацията от черно и бяло е най-добрият избор за дизайна на всеки онлайн магазин, защото е практична и лесна за четене и навигация.
 

Всеки цвят поражда различни чувства у клиентите Ви и може да намери място във всеки онлайн магазин:

Жълто - жълтото поражда чувство за оптимизъм и обикновено се използва за това да привлече вниманието на нови клиенти;

Червено - най-често бива използвано при разпродажбите, защото червеното създава чувство за спешност;

Синьо - вдъхва сигурност и доверие, затова и то най-често бива използван за корпоративни уеб сайтове;

Зелено - то бива свързвано с богатството, нюансите на зеленото са най-приятни за очите;

Оранжево - оранжевото е отличен инструмент за призив за действие (Call-to-Action). Той е агресивен и може да бъде използван да предизвика клиента да направи покупка или пък да се абонира;

Розово - романтично и нежно, розовото традиционно се използва за продукти и уеб страници, насочени към дамите;

Черно - придаващо чувства на авторитет и лукс, черното е перфектно за продажба и реклама на бутикови продукти;

Лилаво - нюансите на лилавото създават чувство за спокойствие, като по този начин те често биват използвани при продуктите за красота.



Нашият клиент noma-shop е страхотен пример за комбинация на топли нюанси.

 

Съвети от SELITON за дизайн и правилно съчетаване на нюанси

Когато избирате каква цветова гама ще се използва за дизайна на Вашия онлайн магазин е важно да се съобразите с това как изглежда вашето лого и какви чувства искате Вашите клиенти да свързват с бизнеса Ви. Конкретни цветове привличат конкретна аудитория и прилягат на конкретна търговска ниша. Ярките топли нюанси биха били отличен избор за магазин, който продава дрехи и аксесоари за ученици, но едва ли би отивали на такъв, който продава бутикови артикули.


Клиентът ни ExtraOffice е пример за правилна употреба на студени тонове.

 

Когато взимате решение за това каква ще е визията на Вашия онлайн бизнес, е важно да имате предвид какви комбинации изглеждат добре:

  • Цветовете, които са един срещу друг в цветовото колело се подхранват;
  • Нюанси на синьо, червено и жълто изглеждат добре заедно, стига само един от тях да е по-наситен и да привлича вниманието;
  • Монохроматичен дизайн (различни тонове на само един цвят) може да е отличен избор за естетически красива визия;
  • Уебсайтове, които са почти изцяло в черно, сиво или бяло могат да използват един наситен цвят за да привличат внимание към конкретен текст или продукт - това е така нареченият ефект на “изолацията”;
  • Минимализмът също е отличен начин да обръщате погледите на потенциални купувачи към продуктите и страниците, които Вие искате да ги получават.

От Seliton силно препоръчваме дизайнът на Вашия онлайн магазин да се придържа към 3 цвята и техни нюанси - семплото продава. Не искате да объркате клиентите си с прекалено много информация или те да не могат да намерят това, което те търсят във Вашия сайт.
 

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
  • Все още няма коментари