Анализи с Google Analytics за онлайн магазини

Дата: 26 Авг 2020

Ако все още не знаете какво е Google Analytics, не знаете как да го използвате или не разбирате защо да следите статистика на различните метрики на вашия уеб сайт е полезно за Вашия бизнес, то е време е-магазинът Ви да направи следващата стъпка в света на онлайн търговията. Благодарение на инструментите, с които ще се запознаете в тази статия, ще имате нужните условия да превръщате все повече и повече посещения на сайта Ви в продажби.
 

Какво е Google Analytics и защо ни трябва?



Платформата представлява разработка на Google, която ни дава възможността да използваме съвкупност от инструменти и измерители, с които да проследяваме множество статистики свързани с Вашия уебсайт. Чрез Analytics вие можете да проследите активността на потребителите във вашия онлайн бизнес, както и:

  • Колко посетители има вашият сайт;
  • От коя държава и град те Ви посещават;
  • Дали са Ви посетили чрез настолен компютър или телефон;
  • Кои външни сайтове препращат към Вашия е-магазин и Ви създават органичен трафик;
  • Кои реклами са най-успешни за Вашите продажби и в какъв вид маркетинг да направите инвестиция;
  • Кои са Вашите най-разглежданите страници;
  • Колко продължителни са сесиите във Вашия уеб сайт (Колко време се задържат посетителите, преди да го напуснат);
  • Колко посетители сте превърнали в конверсии (успешни покупки).
     

Google Analytics ви дава възможност да правите анализи и на много други метрики, като гореспоменатите са често сред най-важните за собствениците на онлайн бизнеси.
 

Как да го инсталираме?

Преди да използвате платформата трябва да имате акаунт в нея. Ако вече имате Gmail, то е препоръчително да свържете акаунта Ви за платформата за анализи с него. Ако нямате, то ще трябва да направите нов акаунт. От Seliton силно препоръчваме това да е Вашият работен Google акаунт, който да използвате напред във времето за всичко дейности, свързани с бизнеса Ви.


 

След като вече имате акаунт е време да се впишете в Analytics чрез бутона “Sign into Google Analytics”, след това да изберете бутона “Sign up” и да попълните исканата информация.
 

След като сте готови е време да свържете своя уеб сайт с акаунта си за анализи. За да направите това трябва да отидете в полето “Get Tracking ID” и да приемете условията. След това Вие ще получите своя код, който да поставите в обособеното поле във Вашия Seliton онлайн магазин и да потвърдите - вече можете да използвате Google Analytics!
 

Полезни настройки



Преди да започнете да проследявате метрики и резултати от Вашия онлайн бизнес е препоръчително да направите една малка, но важна настройка. Платформата за анализи Ви предлага възможността да настроите “Цели” (Goals). Тези цели ще “казват” на инструмента, когато Вашият магазин е постигнал значителна за Вас цел!
 

Препоръчваме да настроите и опцията Търсене (Site Search), тъй като чрез нея ще можете да проследите какво търсят посетителите във Вашия сайт.
 

Как работи?

Google Analytics Ви представя подробен разбор на най-различни графи с данни за трафика към Вашия онлайн бизнес. Чрез платформата вие можете да следите графата Преглед на аудиторията (Audience Overview). В нея можете да видите и правите анализи на броят сесии, потребители, преглеждания на страниците Ви, продължителност на сесията, нови сесии, степен на отпадане и други подобни метрики за избран от Вас период от време.
 

Под основните данни от Преглед на аудиторията, имате опцията да разгледате и подробни анализи на различни категории, свързани с това кои са вашите посетители:

  • От коя държава са;
  • От кой град са;
  • Какъв език използва браузърът им;
  • Кой браузър използват;
  • Каква операционна система използват.
     

В графата Преглед на аудиторията, навсякъде където има син линк или символ “?” можете да натиснете бутона за да получите по-подробен доклад за конкретната категория.


 

Видове метрики в Google Analytics

Споменавайки доклади - в лявата страна на Home page-a на платформата имате достъп до няколко различни вида доклади, с които да правите анализи на потребителското поведение на посетителите на Вашия онлайн магазин:

Доклад за посетителите Ви (Audience Reports) - В тази графа можете подробен отчет за демографията, интересите, езикът, поведението и технологията на посетителите на Вашия онлайн магазин;

Доклад за придобиване (Acquisition Reports) -  В тази графа ще разберете всичко, което Ви е нужно за това по какъв начин посетителите Ви са достигнали Вашия сайт (All Traffic). Също можете да разгледате подробен анализ на всичките канали за трафик, чрез които те са Ви намерили (All Traffic - Channels), както и конкретни източници (All Traffic - Source/Medium);

Доклад за поведение (Behaviour Reports) - Тук ще можете да Видите всичко нужно за съдържанието на Вашия онлайн бизнес. По-конкретно можете да правите анализи на: най-разглежданите Ви страници; най-честата първа страница на която попадат потребителите (Целева страница или Landing Page) и страницата с най-висока степен на отпадане (Exit Pages). Освен това можете да видите какво най-често се търси в магазина Ви, колко бързо зарежда страницата Ви и други опции.
 

Под тези графи имате и възможността да проследите конверсиите си (Conversions).




Стига да сте настроили Цели (Goals) в Analytics, можете да проследите колко конверсии има Вашият е-магазин и на кои страници в него те се случват най-често.
Като цяло по-голяма част таблиците в платформата Ви дават възможност да следите данните за конверсии за Вашия уеб сайт, включително тези за локации, трафик и Целеви страници.
 

Това е малка част от всичките възможности, които платформата Ви предлага. След като се чувствате по-комфортно с употребата ѝ, препоръчваме да продължите да проучвате всичките графи и опции в нея.

 

Онлайн магазин от SELITON