Дата: 04 Сеп 2020
Социалните мрежи са един от най-добрите инструменти за създаване на бранд имидж и комуникация с потребителите и клиентите на Вашия бизнес. Чрез тях можете да споделяте всички важни новости и новини за Вашия магазин, да ги използвате за рекламните си кампании, както и да споделяте важна информация - огромна част от онлайн потребителите търсят информация за Вас чрез профилите Ви в различните социални мрежи.
Кои са най-популярните социални мрежи
Преди да започнете да правите страници на онлайн магазина си в различните социални мрежи е важно да сте информирани кои са най-популярни - Facebook може да е най-добрият канал за всякакви видове контакт с клиентите Ви, но пък ако искате да качвате снимки на каталога си, които искате да бъдат разглеждани, Pinterest може да бъде много по-ефикасен инструмент. Затова ще разгледаме и предимствата на най-популярните платформи за социална медия.
Facebook е най-добрата мрежа за контактуване с Вашите клиенти, както и за рекламни кампании. Платформата предлага най-голямата потребителска база, което дава нужните условия на всеки бизнес да достигне целевата си аудитория. Възможността клиентите да Ви пишат директно чрез Facebook Messenger Ви предоставя отлични условия за да предлагате най-добрата поддръжка за Вашия е-магазин, защото по този начин те могат да се свържат с вас веднага щом изникне какъвто и да е казус.
Не на последно място, Facebook има и най-добрите инструменти за дигитална реклама и реализиране на продажби. Seliton предлага модули за интеграция с платформата, чрез които да свържете Вашия е-магазин с Facebook E-shop, както и модули Conversion Tracking и Dynamic Ad Tracking, с които да можете да изготвите идеалната стратегия за вашите рекламни кампании. Вие правите това защото получавате много по-детайлна статистика за поведението на Вашите потенциални купувачи и колко от тях реализират поръчки.
Instagram предлага много от същите възможности като Facebook, обаче насочени към по-малка потребителска база и с много по-кратки описания и постове. Instagram обаче е много по-визуален от Facebook и чрез нея можете да качвате единствено снимки и видеоклипове. Това е отлично за набиране на популярност, тъй като онлайн потребителите, особено тези от по-младото поколение, запомнят много повече това, което виждат, отколкото това, което четат.
За онлайн магазините, които са с по-творческа насока, Pinterest би могъл да бъде страхотно оръжие. Платформата е изцяло визуална и в нея с лекота се качват множество снимки, което я прави отлична за магазини, насочени към сферата на модата, тъй като можете да качвате готови тоалети, съставени от продукти, които продавате и по този начин да мотивирате потребителите, които посетят Вашия профил там, да посетят и Вашия е-магазин.
Не толкова популярна в България, Twitter е платформа, в която можете да публикувате кратък текст до 280 символа, изображения и видеа. Платформата е отлична за бърза връзка с Вашите последователи, както и за увеличаване на Вашия достиг до потребители чрез хаштагове.
Най-подходяща за B2Б търговци, това е социална мрежа, която се използва основно за бизнес връзки. Платформа, в която най-често работодатели контактуват и търсят служители или бизнес отношения, чрез нея Вие ще можете да установите контакт директно с други търговци.
3 причини защо социалните мрежи са ключови за онлайн бизнеса
По-добра връзка между Вас и Вашите клиенти
Както вече споменахме, чрез платформи като Facebook, Instagram и дори Twitter Вие можете директно да комуникирате с Вашите клиенти чрез лични съобщения, както и чрез постовете и възможността за коментари под тях във всяка една от тях. По този начин можете да им покажете, че Ви е грижа за тях и да ги направите лоялни клиенти не само заради продукта Ви, но и заради бранда Ви.
Популяризиране на бизнеса Ви с малка инвестиция
Чрез постове в различните социални мрежи Вие можете да “напомняте” на потребителите за Вашите продукти, намаления и предложения, както и да покажете ангажираност към тях, благодарение на честата Ви комуникация. С чести добре структурирани постове Вие увеличавате обсега си като давате причина на последователите си да говорят за Вас.
Изграждане на имидж
Чрез постовете, които можете да правите, Вие изграждате определен “глас”, който комуникира с Вашите последователи. Това е лицето на Вашия бранд и инструментът, чрез който потребителите да се припознават с Вас. Освен за промоции и продукти, можете да информирате хората за дейността на Вашия бизнес.
Основен инструмент за дигитален маркетинг
Най-добрата причина за да имате профили в различните социални мрежи е рекламата, която Вие правите на Вашия е-магазин - всичко споменато до момента привлича потенциални клиенти и увеличава шанса да правите успешни продажби. Използвайки и платените инструменти на Facebook или Instagram, Вие можете да проведете една отлична рекламна кампания, чрез която да направите Вашия бизнес по-популярен и успешно да увеличите конверсиите си.
Чрез социалните мрежи Вие не само имате перфектния канал за рекламни кампании, но и получавате инструмент за подобряване на Вашето “Off-Page SEO” (Можете да прочетете повече за SEO оптимизацията в нашия пост за нея). Когато Вашето съдържание бива споделяно и се говори за него, това подсказва и на платформи като Google и Facebook, че вашият бизнес е достоверен и надежден, което от своя страна пък увеличава органичния трафик към Вашия е-магазин.
Имайки всичко това предвид, чрез социалните мрежи Вие не само можете да планирате отлична платена реклама, но можете и да:
- Комуникирате много по-успешно с Вашите клиенти;
- Подобрите присъствието на своя бранд;
- Увеличите популярността си чрез съдържанието си;
- Разпространявате съдържание, свързано с Вашите продукти и бранд.
Остави мнение/коментар