Дата: 23 Окт 2010
Когато подготвяме имейл до потенциални клиенти, ние никога не знаем какъв начин на мислене има всеки от получателите му. И все пак очевидно е важно да познаваме клиентите си. Това е първият ни пост за печеленето на клиенти чрез имейли, където ще разкажем за първата стъпка – детайлното познаване на получателите на имейлите. Вероятно ще ви зарадва новината, че поведението на клиентите в интернет лесно може да се раздели на типове.
Разделете клиентите си на типове
Хората, които ще получат вашия имейл, могат да бъдат групирани по това, което е най-важно за тях:
- За първия тип потенциални купувачи най-важна е надпреварата,
- Вторият тип се води от своята импулсивност,
- Третият тип са методични, систематични клиенти,
- Четвъртите просто можете да наречете мислещи за другите.
Надпреварващите се клиенти
- обичат да бъдат първите, които притежават продукта – привличат ги новите , водещите или най-продаваните Ви продукти
- се интересуват от факти и резюмирана информация, а не от кликане – те не искат да ровят за информация
Импулсивните клиенти
- са привлечени от разпродажби, отстъпки, оферти за ограничени количества или за ограничено време. Привличат ги и безплатните доставки за един ден (“Мога да го имам още утре!”)
- сканират и кликат, без да мислят много, като предпочитат да видят продукта в действие (как би изглеждало, ако някой го облече?)
Методичните клиенти
- обичат детайлите за продуктите и са много старателни при проучване на покупка. Те харесват сравненията между продукти, за да вземат рационалното си решение, и вярват на експертни мнения – тук видеата са особено подходящи.
- може да се отнесат скептично към състезания, безплатни доставка и връщане – тези клиенти всеки път ще четат малките буквички и ще търсят уловка.
Клиентите, които мислят за другите хора
- слушат какво казват другите хора,
- ще препратят информация на приятелите си, споделяйки своите впечатления от продуктите и от сайта ви. По-вероятно е точно те да напишат и клиентски ревюта под продуктите
Но как да спечелите всички с имейла си?
Нека разбием нещата на части, като разгледаме един пример. Да кажем, че продавате мобилни телефони, сайтът ви е на адрес www.magazinzagsm.com, и искате да изпратите имейл или нюзлетър с тема „Телефоните Nokia N98 свършиха! Вместо това купете Nokia N97 от Magazinzagsm.com“. Ето какво можете да включите в имейла си за всеки тип купувачи.
1. Спечелете надпреварващите се купувачи така:
Очевидно, надпреварващите се обичат да печелят така че текст от типа на „Купете си N97 като утешителна награда! Грабнете я, преди също да се е изчерпала!“ е подходящ текст за този тип клиенти – въпреки че „утешителна награда“ предполага, че никой не е победител… „Най-бързият и стабилен телефон в класа си“ е силно продажбено послание. Такова описание на продукта ще допадне на надпреварващите се, които предпочитат да четат текст, а не списък с функции. По-малко вероятно е надпреварващите се клиенти да сравняват магазини и да четат много текст, така че убедителният търговски призив в текста на имейла е от основно значение. Текстът ще е лесен за четене дори и ако картинките в имейла са изключени. Ако предложите ексклузивни цени, важащи само при интернет покупка и за ограничено време, това ще заинтригува надпреварващите се, които обичат да са пред обикновените хора.
2. Спечелете импулсивните купувачи така:
Те просто сканират текста, така че тук за тях би било по-добре да включите булети. Те обичат да виждат продуктите в действие, така че връзка към демонстрационно видео би била идеална. Или пък снимка с увеличен размер. Те се интересуват от това какво са си купили другите и колко е популярно то. Ако включите клиентска оценка на продуктите със звездички, както и броя на ревютата за модела Nokia N97, това може да помогне за реалното спечелване на импулсивните.
3. Спечелете методичните купувачи така:
Те обичат детайлите, така че е прекрасно да дадете описание на продуктите и връзка към повече подробности. Те обичат и сравненията, така сравнението на Nokia N97 и Nokia N98 е добра идея. „Най-бързият и стабилен телефон в класа си“, както казахме, е силно продажбено послание – но методичните клиенти искат аргументи и доказателства, преди да повярват на рекламата. Ако те наистина се интересуват, ще прочетат повече – и ще се надяват на сайта ви да има достатъчно информация, така че да вземат правилното решение.
4. Спечелете мислещите за другите хора купувачи така:
Оценките със звездички и примерно ревю биха помогнали за убеждаването на хуманистите, които ценят мненията на другите. Много добре е да посочите и телефонен номер – така вашият клиент знае, че има с кого да говори за покупката, и кой да отговори на въпросите му.
Имейлът не изчерпва всичко
Ако включите по нещо за всеки тип клиент, вероятно ще постигнете целта си. Не забравяйте за връзки към други категории продукти, ако водещата оферта все пак не може да привлече всички модели купувачи. Но не забравяйте и за страницата в онлайн магазина си, на която ще отидат клиентите, препратени от имейла ви. Оптимизирайте я, улеснете клиентите си, така че след като са дошли на сайта ви, да направят покупката, която сте им предложили.
Остави мнение/коментар