088 910 33 020700 45 155

Блог статии

Текуща, постоянна и изоставена количка - втори шанс да спечелите клиента!

20 Ное 2014
Текуща, постоянна и изоставена количка - втори шанс да спечелите клиента!

Печелете клиенти с безпроблемна доставка

22 Апр 2013
Печелете клиенти с безпроблемна доставка

15 зашеметяващи дизайна с основа Chameleon

04 Апр 2013
15 зашеметяващи дизайна с основа Chameleon

Изстреляйте бизнеса си със страница във Facebook

27 Фев 2013
Изстреляйте бизнеса си със страница във Facebook

Коледният дух в е-магазин Summer Cart - направете го сами, и то безплатно

13 Дек 2012
Коледният дух в е-магазин Summer Cart - направете го сами, и то безплатно

SEO за онлайн магазини

Дата: 17 Сеп 2010

SEO за онлайн магазини За да купят от вас, несъмнено първо трябва да ви открият. В интернет ръстът на продажбите и доверието на потребителите зависят в голяма степен от добрата оптимизация за търсачки. Ако интернет е „глобално село“, то най-доброто определение за SEO (Search Engine Optimisation – оптимизация за търсачки) е: гарантирано място на централния площад на селото. И като се има предвид колко по-добре би било за бизнеса ви, ако магазинът ви е в центъра, отколкото по крайните и тъмни улички, не е чудно, че оптимизацията за търсачки днес е сочена за ключов елемент от маркетинг стратегията на всеки сайт за електронна търговия. Именно от нея зависи посещаемостта, обемът на продажбите, а оттам и успехът на вашия бизнес в интернет. Ако и вие искате да подобрите позицията на своя онлайн магазин в Google, ето някои от най-ефективните тактики, които вече са доказали успеха си.

Ключовите думи отварят вратата към успешна SEO стратегия

Според някои специалисти проучването за подходящи ключови думи трябва да започне още при разработването на бизнес плана за вашия онлайн магазин – етап, който е основополагащ за по-нататъшната ви SEO стратегия. За да изберете ключовите думи, за вашия електронен магазин, можете да използвате различни инструменти като Google Search-Based Keyword Tool, Wordtracker, Google Insights for Search . Те ще ви помогнат да се ориентирате в това колко са търсени различни думи и изрази, кои ключови думи са подходящи предвид вашето съдържание, колко често са използвани от вашите конкуренти и т.н. Оптимални резултати можете да постигнете като се фокусирате върху фрази, които са търсени от потребителите, но едновременно с това са специфични и не са използвани за оптимизация на прекалено много сайтове. Спрете се на ключови изрази, а не на отделни думи за всеки от вашите продукти и категории, защото така увеличавате шанса си за добро класиране поради по-слабата конкуренция. Тази концепция се нарича “long tail” (от англ. – “дълга опашка”) и има още едно важно предимство – осигурява ви посетители, които се интересуват точно от вашия продукт, което значително увеличава шанса да направят покупка. Потребител, търсещ лаптоп Dell Studio безплатна доставка, е с очевидни намерения, за разлика от някой, който е изписал единствено лаптоп.

Креативността ви ще бъде възнаградена

След като сте избрали ключови изрази за вашите продукти и продуктови категории, трябва да ги използвате в описанията на предлаганите стоки. Важно е да измислите свои оригинални текстове и в никакъв случай да не копирате чужди описания, защото търсачките могат да ви накажат за дублираното съдържание. Използвайте ключовите думи и изрази с мярка и не забравяйте, че създавате текст, предназначен за вашите посетители, а не за търсещите машини. Според SEO специалиста Тери Уелс трябва да се отнасяме към ключовите изрази в описанията както към подправките в храната. Прекалената им употреба може да “развали вкуса” ви – тя се третира като спам и е възможно да бъдете санкционирани. Препоръчително е на 50 думи да използвате ключова фраза не повече от 1 - 2 пъти.

Уникално заглавие за всяка стока

Освен в описанията, използвайте избраните ключови думи за съответните продукти и в <title> елемента на страниците за тях. Той е особено важен за търсачките, така че изберете уникално заглавие за всяка стока. Например в софтуера за електронни магазини Summer Cart тази оптимизация е вградена и автоматична. Например ако продавате лаптоп Dell Studio 1555 можете да включите в името на продукта някои важни характеристики, по които предполагате, че той ще бъде търсен – напр. лаптоп Dell Studio 1555 T4200 Widescreen След това заглавието на продукта автоматично ще се появи като заглавие на страницата <title>лаптоп Dell Studio 1555 T4200 Widescreen</title>. Не пропускайте и мета таговете. За разлика от <title> елемента, те не са от съществено значение за класирането на вашия сайт, но добре написаното описание в description тага може да се окаже решаващо, тъй като потребителят ще се ориентира кой от линковете в резултатите да посети по описанието, което му предоставите. В нашия пример то би могло да изглежда така <meta name="description" content="Процесор Intel Pentium Dual Core T4200 (2.0GHz). Памет 3GB. Екран 15,6” Widescreen. Безплатна доставка. Гаранция 2 г. Цветове: черен, син, розов. Цена 1165 лв."> Ако страниците във вашия сайт са много, съставете описания само за по-важните от тях (началната и различните категории продукти), но не използвайте един и същи текст за всички страници. В съвременни софтуерни решения като Summer Cart мета тагове като <title> <description> <keywords> се генерират автоматично и се управляват през административната област на магазина.

SEO friendly URL адреси

Включете избраните ключови думи и в URL адресите на продуктите, като използвате тирета за разделител между отделните думи. В нашия пример URL адресът би изглеждал така: http://www.TvoiatMagazin.bg/product/2388/laptop-Dell-studio-1555n-T6500.html В онлайн магазините използващи Summer Cart такива SEO-Friendly URL адреси се създават автоматично през административната област на магазина. Освен че ще подобрите класирането си по съответните думи, по този начин потенциалните посетители ще могат да се ориентират за съдържанието на страницата още по адреса й. А ако още не сте избрали домейн за вашия онлайн магазин - за SEO стратегията ви ще е от голяма полза името на сайта да включва основния продукт, който ще предлагате. И още нещо за URL адресите. Варианти като http://example.com , http://www.example.com , http://www.example.com/index.html обикновено отварят една и съща страница, но търсещите машини ги третират като отделни адреси. Затова изберете един от възможните формати и го използвайте за всички вътрешни линкове.

Обновяване на съдържанието и линкове

За вашата успешна SEO стратегия е важно и редовното обновяване на съдържанието на онлайн магазина. Добро решение в тази връзка е създаването на блог, в който да публикувате новини и полезна информация от вашата сфера. Тези публикации можете да използвате и за да добавяте линкове в социални мрежи. Колкото по-интересно и полезно съдържание предложите, толкова по-голяма вероятност има други сайтове доброволно да сложат връзки към вашия. Използвайте всички възможности, за да си осигурите линкове от други сайтове – добавяне в различни каталози и класации, размяна на линкове и т.н. От полза е и създаването на RSS канал с новини за последно добавените продукти. По този начин ще подпомогнете търсачките при индексирането на новата информация, а ще добавите и още съдържание. Повечето от описаните в тази статия техники не изискват средства, а единствено заангажираност и внимание към детайлите от страна на самия собственик на интернет магазина. Те обаче не бива да бъдат подценявани или оставяни за по-късен етап от развитието на вашия проект, защото успешните онлайн предприемачи отдавна са осъзнали, че популяризирането на е-магазина чрез Интернет реклама, SEO и социални мрежи може да генерира значителни продажби, при това в кратък срок.

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
  • Все още няма коментари