Процедури в ePay.bg за плащания с дебитни и кредитни карти

Дата: 02 Авг 2010

От гледна точка на онлайн търговеца в ePay.bg има две отделни процедури според това дали крайният потребител (лицето което фактически плаща) е регистриран в Ипей или не.

Дебитни карти и кредитни карти, регистрирани предварително в ePay.bg

Процесът да започнете да приемате плащания от дебитни карти и кредитни карти регистрирани в системата на ePay.bg е много олекотен и улеснен. Ако всичко е наред одобрението на търговеца отнема 1 ден. Няма никакви специални условия и изисквания към уебсайта на търговеца.

  • Регистрирате се онлайн като търговец
  • Сключвате договор с Ипей АД (може да изтеглете оттук Договор с Ипей АД ), и го изпращате на адрес: София 1000, ул. Иван Вазов 16, ет. 5 или го подписвате с универсален електронен подпис и го изпращате на merchant@epay.bg.

Услугата ще бъде активна след одобрение от страна на Ипей АД. След като сте одобрен влизате във вашия профил в ePay.bg, в меню "Лична информация и настройки" ще намерите вашия Клиентски номер (10-цифрен номер на търговеца в ePay.bg) и вашия таен ключ. За да свържете Epay.bg с вашия онлайн магазин остава само да въведете тези данни в Summer Cart, в модула "ePay.bg".

Кредитни карти Visa и MasterCard, без изискване за предварителна регистрация

За работа с кредитни карти Visa и MasterCard търговецът има нужда от услугата ePay Свят. Попълват се повече документи, отнема повече време за одобрение. Epay.bg изисква търговецът да подпише допълнително следните два докуметна:

Допълнителните документи за услугата "ePayСвят" се получават при поискване на телефон 02/921 08 50 вътр. 535, 536 и 537 или на e-mail: merchant@epay.bg. Услугата ще бъде активна след одобрение от страна на Ипей АД. Активирането на услугата отнема около 10 работни дни след одобрението. След това ви остава само да въведете вашите данни в Summer Cart, в специалния модул "ePay.bg PayDirect".

Стандартни изисквания към онлайн магазина

За да бъде одобрен онлайн магазинът, търговецът трябва да има страница в своя е-магазин където да обяви:

  • Фирмени данни
  • Политика на доставка - условия, цени
  • Политика на търговеца за защита на личните данни и за сигурност при предаване на картовите данни
  • Условия за отказ на извършена поръчка (Cancellation policy)
  • Условия за връщане на закупена стока (Return policy)
  • Условия за възстановяване на суми (Refund policy)
  • Условия на замяна на стока (Replacement policy)

Това са стандартни правила, наложени от картовите оператори Visa International и MasterCard International за сайтове с електронна търговия. Ипей АД, както и всички банки с виртуален ПОС терминал, налагат спазването на тези изисквания за да оперирате с международни кредитни карти. Важно е да се знае, че по препоръка на Ипей АД търговецът трябва да съхранява минимум 1 година всички документи свързани с дадена поръчка, съпъстващата я платежна транзакция и доставка; в случай че се наложи трябва да се пазат документи и за отказ на картодържателя за получаване на стоката, доказателство за връщане на стоката, доказателство за замяна на стоката, уведомление от търговеца за възстановяване на сума на картодържателя.

«1»
Онлайн магазин от SELITON