Дата: 28 Апр 2017
Колко харчат онлайн гигантите за реклама?
Електронната търговия е сред най-бързо развиващите се индустрии в световен мащаб. А това означава две неща – огромен потенциал за нови клиенти и нарастващи продажби, но и огромна конкуренция.
Създаването на онлайн магазин с красив дизайн и богата функционалност е задължителната първа крачка към търговските ви постижения. Истината е, че колкото и качествени и практични продукти да предлагате в него, ако не инвестирате разумно в реклама, те никога няма да станат разпознаваеми и предпочитани за вашата аудитория.
Дори най-успешните и печеливши електронни магазини в света не си позволяват да намаляват инвестициите си в онлайн мнаркетинг, а точно обратното - непрекъснато увеличават бюджетите си за реклама.
Сред най-забелжителните примери за това е стратегията на лидера в е-търговията Amazon.
През изминалата 2016 година гигантът вдигна бюджета си за дигитален маркетинг с цели 37,6% до впечатляващите $7,2 милиарда. Този агресивен подход спечели на Amazon дял от 43% от всички онлайн продажби в САЩ или с други думи – приходи от 136 милиарда долара, според изчисленията на агенцията за измерване на клиентската лоялност в електронната търговия Slice Intelligence.
Amazon далеч не е единствената платформа, която залага на по-висок маркетинг бюджет:
63,5% от е-търговците планират да увеличат средствата си за реклама с до 25% през тази година, отчита проучване на Internet Retailer.
Overstock, основният конкурент на Amazon, увеличи бюджета си за реклама през 2016 година с 18,7% до $124,5 милиона. “За нас е важно да насочваме тези средства в интелигентно таргетиране. Не можем да си позволим да показваме продуктите си на абсолютно всички”, казва вицепрезидентът на Overstock Джон Пол Кнаб. “Това ни позволява да промотираме продукти, базирани на предпочитанията на клиентите и да им предлагаме това, което искат да видят”, добавя Кнаб.
Усилията на Overstock дават желаните резултати – нетната им печалба за 2016 година е $12,5 милиона. Компанията достига забележителните 420% ръст спрямо 2015 година, когато печалбата им е $2,4 милиона.
Лидерите в електронната търговия са категорични, че все по-често използват информацията, която имат за клиентите, за да персонализират рекламните си послания към тях и да им предлагат индивидуални оферти, свързани с личните им интереси, чрез Google, социалните мрежи и имейл кампании.
Остави мнение/коментар