02 439 01150700 45 155

Блог статии

Всичко, което трябва да знаете за хостинга

17 Сеп 2020
Уеб хостингът е жизненоважен за всеки онлайн магазин - в тази статия ще говорим за всичко, което е нужно да знаете за него.

Защо ни трябва Google Search Console?

11 Сеп 2020
Google Search Console е инструмент, с който да следите кои страници на Вашия Seliton онлайн магазин са индексирани и да направите оптимизация на предс...

Анализи с Google Analytics за онлайн магазини

26 Авг 2020
Google Analytics е един от най-полезните инструменти за анализ на потребителското поведение на посетителите на Вашия магазин.

Какво трябва да знаем за регистрацията на онлайн магазин в НАП?

27 Юли 2020
Как да регистрирате Вашия е-магазин в НАП?  

Текуща, постоянна и изоставена количка - втори шанс да спечелите клиента!

20 Ное 2014
Текуща, постоянна и изоставена количка - втори шанс да спечелите клиента!

Защо ни трябва Google Search Console?

Дата: 11 Сеп 2020

Ако името “Google Webmaster Tools” Ви е познато, то може би всъщност вече сте запознати с това какво е Google Search Console (GSC). Платформата, която бива преименувана през 2015 г., е отличен инструмент, който позволява проследяването на цялостното представяне на Вашия уеб сайт.


Инструментът в миналото се е използвал предимно от разработчиците на уеб сайтове, но в последните няколко години го употребяват и маркетинг специалисти, SEO оптимизатори, собственици на бизнес, уеб дизайнери и администратори. Чрез него Вие можете да следите кои страници на Вашия Seliton онлайн магазин са индексирани и да направите оптимизация на представянето му.


 

Защо да използваме платформата Search Console

Платформата Ви дава нужните инструменти за да променяте функционалността на Вашия сайт спрямо търсачката. На пръв поглед Search Console е възможно да Ви прилича на инструмента Google Analytics, но реалността е, че двата инструмента са съществено различни - Analytics служи за да проследите метриките свързани с трафика към Вашия онлайн магазин, докато Search Console служи за вътрешна информация, която да подпомогне Вашата SEO оптимизация и представянето Ви в търсачките.
 

Можете и да свържете двете платформи, така че да интегрирате информацията им една в друга и да оптимизирате представянето им. Ако искате да прочетете повече за Analytics, можете да видите нашата статия за него.


 

Чрез Webmaster Tools Вие можете да:

  • Подадете карта на сайта Си - ако имате добра структура (страниците са свързани) може би няма да има нужда да правите това и ботовете ще индексират страниците Ви сами;
  • Да генерирате robots.txt файл - Ако имате страници, които искате ботовете да не индексират, чрез този файл можете да зададете нужната команда;
  • Да назовете (list) линковете, които водят към вашия сайт.
     

Използвайки Google Search Console вие можете и да проверите дали сте били жертва на хакерски атаки или сте жертва на вреден софтуер (Malware) и да разберете дали сте блеклистнати от Google (дали сте скрити, когато Ви търсят чрез търсачката). Ако евентуално сте жертва на такъв тип софтуер, след като сте се изчистили от него, през платформата можете да подадете заявка отново да бъдете индексирани.
 

Измерване и отчети



След като потвърдите Вашия онлайн магазин в Search Console ще получите достъп до множество метрики и отчети на статистики.
 

Платформата Ви дава възможност да измервате:

  • Общия брой импресии във времето - Когато вашата страница бъде индексирана и се появи в резултатите от търсене в Google, то всеки път, когато потребител я види това е импресия, дори той да не кликне линка;
  • CTR-a (Click Through Rate) на всичките Ви страници - процентът на импресии довел до кликове. Ако страницата Ви има 100 импресии, от които 50 са кликове, то CTR-a ѝ е е 50%;
  • Средните позиции на страниците Ви във времето - изчислява се на базата на средното аритметично класиране на всички заявки;
  • Средното представяне на сайта Ви спрямо различните устройства, държави и др. филтри.
     

Освен това, Вие можете да правите проверка на ключовите думи създали най-много трафик, да разгледате статистики за индексирани страници, кои не са индексирани, кои от тях имат най-много посещения и множество други метрики за измерване на Вашето представяне.
 

Конзолата Ви предоставя и няколко начина за сортиране на базата данни свързана с Вашия е-магазин - филтри.
 

Филтрите, които можете да използвате са:

  • Тип търсене - има три типа: от мрежата, изображение и видео съдържание;
  • Период от време - Можете да филтрирате информацията до 16 месеца назад;
  • Сортиране по заявка, държава, устройство, облик на търсенето и други;
  • Покритие - кои страници са изключени, кои показват грешка и кои са напълно валидни.
     

Как да направим настройките?

Добре, разгледахме част от най-полезните инструменти, които да използвате, но сега идва въпросът: “Как да потвърдим нашия е-магазин в Google Search Console?”.
 

Верификацията на Вашия сайт в конзолата показва, че Вие сте негов собственик или администратор. Това се прави с цел да се предпази информацията, която Search Console предлага, тъй като Google не иска такъв тип информация да е достъпна за всеки, който има интерес към Вашия уеб сайт. Процесът на потвърждение не е никак сложен.




Стъпка 1 е да се впишете във Вашия Search Console акаунт.

След като сте направили това  ще видите червена кутия, в която пише “Add Property” (Добавяне на собственост) - напишете домейна си и кликнете червения бутон. Акаунтът Ви вече е добавен!
 

Стъпка 2 е потвърждението на онлайн магазина Ви.

След като сте добавили “собствеността си” е време да докажете, че тя е “Ваша”. Можете да направите това по няколко начина, тъй като имате избор от няколко опции за верификация в зависимост дали сте работили с HTML или не сте:

Да добавите HTML мета таг в кода - платформата Ви предоставя код, който да поставите в <head> секцията на Вашия е-магазин. След като го поставите го запазете, върнете се в конзолата и натиснете “Verify” (Потвърди). Ако всичко е направено правилно, сайтът Ви е потвърден;

Да добавите HTML файл - подобно на HTML мета таг, ако имате достъп до целевата директория на Вашия магазин, можете да качите HTML файл предоставен от GSC;

Чрез Google Analytics - ако вече използвате тази платформа, това може би ще е най-лесният начин за Вас. Стига да сте свързали Вашия сайт с Analytics чрез кодът предоставен от платформата, Вие можете да потвърдите магазина си в Search Console;

Чрез Google Tag Manager - Подобно на Analytics, ако имате поставен код от GTM, можете да направите потвърждение.




Стъпка 3 е да на премахвате никой от използваните кодове за верификация.

Стига да не премахнете кода от някой от използваните методи, Вашият магазин ще бъде свързан с Google Search Console! И сте готови - Вече имате достъп до платформата, знаете как да я използвате и имате нужните условия да разрастнете своя бизнес.

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
  • Все още няма коментари